18 Şubat 2010 Perşembe

BAKLAVA YUFKASINDAN ÇITIR BÖREKLER

Baklava yufkası çıktı, hanımlar oklavaları rafa kaldırdı :) Bu işin şakası tabi ama bu yufkayla da baklava değişik oluyor. Tabi güzel yapanın elinden.

Ne zamandır duyuyorum baklava yufkasıyla börekler de yapılıyormuş. Ben de bi deneyeyim dedim. Talaş böreği ve milföy hamurunu hatırlatan çıtırlıkta börekler çıktı ortaya. Yalnız tarifi verirken yufka miktarını söyleyemedim, kaç yufka kullandığımı saymayı unutmuşum :) Miktarı tepside misafirlerime göre ayarladım.Bir paket yufka ile iki posta misafirimi ağırlayabildim, gayet bereketli oldu.

Baklava yufkasından ilk defa börek yapacaklara nacizane şu püf noktalarını verebilirim.
  1. Tepsiye yufkaları üst üste döşeyerek börek yapmaya kalkışmayın, pişince her kat birbirinden ayrılıyor ve kuru bir börek çıkıyor ortaya.  
  2. Yufkayı sararak yapacaksanız 3 yufkadan fazla kullanmayın, içini biraz bolca koyun ki  dolgun olsun, ve çok fazla olmayacak şekilde sıkı sarın. 
  3. Börek içi olarak sadece kıyma kullandığımda pek iyi olmadı sanki, patates ve kıyma ikilisini daha çok yakıştırdım, börekler daha yumuşak oldu. Denemedim ama ıspanak da güzel olur gibime geliyor.
  4. Fırından çıkınca ya da piştiği gün yenilmesini tavsiye ediyorum, ertesi güne kalınca biraz bayatlıyor. (demişim ama yeni bir denemem hoşuma giden bir sonuç verdi -26.02.2010- ki şöyle ; pişmiş böreklerimi buzdolabında muhafaza ettim , ertesi gün yiyeceğimiz zaman çıkardım ve tekrar fırına verdim 5-10 dk, sonuç ; yeni pişmiş gibiydi   :)
  5. Şimdi düşündüm de acaba her kata azar azar iç konulsa nasıl olur, hımm ! Bunu da denemek lazım, olursa size de haber veririm :)
MALZEMELER
Baklava yufkası (yarım paket diyebilirim)
Sıvı yağ
Üzeri için 1 yumurta sarısı

İÇ MALZEMESİ
2 adet patates rendesi
1 adet ince kıyılmış soğan
100 gr. kıyma
Pulbiber,tuz,karabiber,kekik,nane

YAPILIŞI
Soğanı ince doğrayıp yağda kıymayla kavurun. Patates rendesi ve baharatları da ekleyerek 1-2 dk. daha kavurduktan sonra ateşten alın.
1 yaprak baklava yufkasının üzerine fırça yardımıyla sıvı yağ sürün. Bir yaprak daha koyarak yine yağlayın, üzerine 3. yaprağı kapayın ve uzun kenarına iç malzemenizden koyarak kalınlığı 1 parmaktan biraz kalın olacak şekilde sarın. İstediğiniz uzunlukta dilimleyip tepsiye dizin.
Yumurta sarısına bir iki damla su katarak iyice çırpın ve böreklerinizin üzerine sürün. 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişirin. AFİYET OLSUN :)

10 yorum:

Ayşegül dedi ki...

Ellerine sağlık Ümmühan.Güzel gözüküyor.Bende yapıyorum ara sıra. Beğeniyorum tadını.Eminim seninkide çok lezzetli olmuştur.

rumma dedi ki...

Bir kase çorba getirdim sana..:)

Canım hep merak ederim nasıl olur diye, baklavasını beğenmiştim ,böreğide güzeldir eminim.

ellerine sağlık sevgiler

sarmaşık dedi ki...

ben de hiç denemedim baklava yufkasını ama daha ince olduğu için sanıyorum dediğin gibi milföy tarzı börekler olmuştur eline sağlık :)

bu arada bende bir mimin var :)

aleyna dedi ki...

elinize sağlık.bende geçenlede yapmıştım.çok beğenildi gerçekten çokda bereketli bir yufka .bu arada oğlunuzda çok tatlı.maşallah

CAHİDE dedi ki...

Kolayı sevenler için güzel bir tarif.ben bir türlü alışamadım bu baklava yufkasına:)
Fakat senin börekler elde açma gibi durmuş.Ellerine sağlık canım.Oğluşunuda benim yerime öp lütfen.Zira gördükçe kendimi tutamıyorum:)Maşaallah,barekallah...

Unknown dedi ki...

hayırlı cumalar sevgili gülsüm sayfandaki herşey güzel ama en güzeli minik selim Allah nazardan saklasın maşaallah çok sevimli öpüyorum onu seni takibe aldım şekerim börekler nefis ellerine sağlık sevgilerle kal

ümmühan dedi ki...

teşekkür ederim Ayşegül

Rumma ellerine sağlık çorban içimi ısıttı :)

Handenur yorumumu yazıp hemen mim ine bakıyorum :)

Aleyna ve Cahide, oğluşumu öpücem sizin için, o da ellerinizden öper :)

selamlar...

kirazzade dedi ki...

Offff Ümmüşüm harikadan da öte görünüyor. Elde yapılmış gibi. Ne zamandır aklımda ama bir türlü yapamadım baklavalık yufkadan böreği. Sen yapıversen de kargolasan bana? :D

edebihalim dedi ki...

Eminim çok güzel olmuştur. Komşularımızdan bayramlarda hazır baklavalık yufka kullananlar var. Böreği de güzel olur sen yaptıktan sonra...

ümmühan dedi ki...

papatya güzel yorumun için teşekkür ederim, hoşgeldin

kirazım hemencik oluyor, yapıp sıcak sıcak ye derim, kargoyla gelene kadar soğur:D

edebihalim uzun zamandır yorumlarına hasret kaldım, nerelerdesin :)