28 Ocak 2010 Perşembe

ELMA TATLISI



Elma tatlısını eskiden beri çok severim.  Aynı tarifi ayvayla da yapıyorum, yalnız şerbetine ayvanın çekirdeklerini koyuyorum ve her ayva için 2 çorba kş. şeker ilave ediyorum. Ayvanın pişmesi elmadan daha fazla vakit alıyor tabi. Düdüklü tencerede pişiren de varmış ama ben hiç denemedim, onu da bir ara denemek lazım.
Yolum bir aktara düştüğünde ise ilk işim "hibiskus" almak olacak. Sevgili Handenur'un dediğine göre kırmızı gıda boyasının yerine kullanılabiliyormuş, böylece benim tatlılarım da renklenecek :)

MALZEMELER
6 adet elma
6 çorba kaşığı toz şeker
1 paket sade krem şanti
1/2 su br. süt
5 adet karanfil
1 avuç kuş üzümü
6 çorba kş. dövülmüş fındık
2 çay kş. tarçın

YAPILIŞI
Elmaların kabuklarını soyup ikiye bölün, çekirdeklerini temizleyin. Kararmamaları için bu işlemi yaparken limonlu suya atın.Elmaları sığacağı genişlikte bir borcam tepsiye dizin, herbirinin üzerine 1 er çorba kş. şeker koyup, tepsiye elmaların yarısını geçecek kadar su ilave edin. Arada ters düz ederek orta ateşte yumuşayana kadar pişirin.
Krem şantiyi süt ile çırpın, içine fındık, üzüm ve tarçın ekleyin, krema şırıngası ya da poşet yardımıyla soğuyan elmaların üzerini süsleyin.
Dolapta 1 saat kadar bekleyince soğuk olarak tüketildiğinde daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.
Dilerseniz elmayı ikiye bölmeden içini oyarak da pişirebilirsiniz. Sonrasında da kremayı elmanın içine doldurduğunuzda sunumu ve yemesi hoş oluyor.

AFİYET OLSUN :)

15 yorum:

kirazzade dedi ki...

Oooo Ümmüşüm atağa geçmişsin :) Bu güzel tariflerinden mahrum bırakma bizleri. Hergün tarif ekle :)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bende cok severim elmali tatlilari, boyle hic denememistim. Ellerine saglik, harika gorunuyor!!

ümmühan dedi ki...

kirazım inş. daha sık tarif eklemeye çalışacağım bundan sonra, ama bazen inan yetiştiremiyorum

düşbahçesi, afiyet olsun , zaten elmaya tarçın yakışıyor bilirsin, dene en kısa zamnda derim :)

CAHİDE dedi ki...

Görüntü çok güzel ve doğal olmuş canım.Evet gerçekten hibiskus harika renk veriyor.Ellerin dert görmesin...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Hafif ve lezzetli bir tarif ellerınıze sağlık.
Sevgilerle..

ümmühan dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar

teyzoş dedi ki...

Tatlı boyalı halinden daha güzel gözüküyor.Zaten katkılı şeylerden uzaklaştıkça artık onları yiyemiyosun yada istekli yiyemiyosun.Bu konuyu ele almışken bırakmasan derim.Artık margarin yerine tereyag... krem şanti yerine ev yapımı kremalar gibi alternatifler isteriz :)Biliyosun margarin 2 yaşında vücutta birikmeye başlıyomuş.Birde meselenin haram helal boyutu var tabiki yediğimiz herşeyi iyi incelemeliyiz.Gimdes ve gıda raporu sitelerini tavsiye ederim.Bilgilendirmelerinin devamını bekliyorum.Öptüm...

kirazzade dedi ki...

Afia gıda da helal ürünler üretiyormuş. Ne kadr doğru bilmiyorum. Kimseye güvenemez olduk :(

ümmühan dedi ki...

sağol teyzoş ben de sana bu konularda http://sarmasikeczanesi.blogspot.com/ adresini tavsiye edrim

sarmaşık dedi ki...

Tatlını görmeye gelmiştim çok mutlu oldum beni de buralara dahil etmişsiniz :) elma tatlısının ayvadan daha yumuşak bir rengi olması istenir bu yüzden hibiskus kullanacağın zaman 2-3 parçadan fazla kullanma derim çünkü gerçekten çok renk veriyor.

Kirazzade buradaki yorumumu görürsen çok güzel olur çünkü sana yorum yazamadığım için ulaşamyorum, yorum ayarları pop-up açılır pencere olarak ayarlanmamış bloglara yorum yazamıyorum ziyaret etsem de.
Afia gıdanın web sitesinde kullandıkları katkıların ya da yurt dışından getirttikleri örneğin kahvenin helal sertifikalarını bulabilirsiniz, bunu yapan başka hiçbir firma yok şu an Türkiye'de, herkesin nedenini anlamadığım şekilde çok güvendiği ülker de dahil. Ve bunların dışında şu an Gimdes helal sertifikalandırmayı başlattı 17 firma sertifika almış durumda o ürünleri de güvenerek tüketiyoruz. bu siteleri ziyaret etmek fikir verecektir.

Çok uzattım kusura bakma Ümmühan, elmalı tatlın çok güzel görünüyor ellerine sağlık, ben krem şanti de kullanamıyorum şimdilik, Afia damla çikolatayı yakında piyasaya sürüyormuş inşallah krem şanti de yaparlar da gönül rahatlığıyla kullanırım...

Sevgilerimle tekrar ellerine sağlık..

rumma dedi ki...

Canım senin tatlıların renksizde harika olmuş ellerin dert görmesin

hibuskusu mutlaka tavsiye ederim harika renk veriyor..

hayırlı cumalar canım sevgiler

ümmühan dedi ki...

sevgili rumma ve handenur güzel yorumlarınız için teşekkür ederim
handenur uzattım demişsin , ne demek, ayrıca tavsiyelerin için de teşekkür ederim

kirazzade dedi ki...

Hnadenur Hanım, neden yorum yazılamıyor bana? Ben çok anlamıyorum bu blog işinden, yardımcı olursanız sevinirim. Ama yazabilen arkadaşlar da var, onlar nasıl yazıyo?

sarmaşık dedi ki...

Kirazzade şimdi gördüm, yukarıda söylediğim gibi, yorum ayarları "pop-up pencere" olarak ayarlandığı takdirde benim bilgisayarım yorum bölümlerini açabiliyor nedenini ben de bilmiyorum. Sizinkini de bu şekilde değiştirirseniz ancak yazabileceğim, Ümmühan arkadaşımda da böyle olmuştu o da ayarları değiştirdi şu an yazabiliyorum

kirazzade dedi ki...

Handenur Hanım, yaptım ayarları ben:) Bol bol yorum beklerima rtık sizden :P