25 Ocak 2010 Pazartesi

HOPLATMA SALATASI :) KREPLİ SALATA

Yeni tarif eklemeyeli bayağı bi vakit geçmiş. Ha bugun ha yarın derken iyice tembelleştim, en sonunda Sümeyye sağolsun "Sen ne zamandır niye blog güncellemiyosun?" deyince bi silkelendim kendime geldim, canım arkadaşım benim :) Ama inanır mısınız şimdi yazarken bile ellerimde bi ağırlık, hiiiç halim yok, niye bilmem...
Anlatmaya başlayayım da anlattıkça anlatasım gelir bakarsınız :)  Gerçekten çok lezzetli bi salata bu, iki hafta önce misafirlerime yaptım, bayıldılar. Evet tam iki hafta oldu yapalı ve ben tarifi daha yeni ekliyorum, çok ayıpladım kendimi şimdi. 
Sümeyyecim salatayı sana ithaf etmek isterdim ama pek diyettekilere uygun değil, kreple yapılıyor. Ben hoplatma diyorum, görenler şaşırmasın :) Çocukken özellikle kardeşim çok severdi, krebe hoplatma derdik, tavada krebin diğer tarafını çevirirken hopladığı için. Annemi izlemek çok hoşuma giderdi,  krebin o havada uçuşu, annemin yere düşürmeden yakalayışı akrobatik hareketlerdi benim için o zamanlar :) Kardeşim de hasta olunca canı sadece hoplatma yemek isterdi :) Benim de çubuk kraker...
Neyse konu başka yerlere kaymaya başladı, ben tarife geçeyim;

MALZEMELER

KREP İÇİN
2 yumurta
2 su br. un
2 su br. süt
Tuz

İÇ VE DIŞ HARCI
7-8 yemek kaşığı dolu dolu hazır yoğurt
Yarım kutu labne peyniri (250 gr.lık kutudan kullandım)
1 diş sarımsak
Tuz
4 adet sosis
3 adet közlenmiş kırmızı biber
Turşu

YAPILIŞI
Krep malzemelerini iyice çırpın (hamurunuz akıcı kıvamda olacak), geniş teflon bir tavaya hafif sıvı yağ gezdirin ve tavayı iyice kızdırın, 1 kepçe krep hamurundan döküp yayın,  her iki yanını pişirin. (Artık hoplatır mısınız, yoksa maşa yardımıyla mı çevirirsiniz orası size kalmış :) ) Hamurdan 4 adet krep çıkacak.
Ayrı bir yerde yoğurt, labne peyniri, sarımsak ve bir tutam tuzu iyice çırpın. (Hazır yoğurt kullandım çünkü krebi rulo yaptıktan sonra üzerine sürmek için kıvamın katı olması gerekiyor, yerine süzme yoğurt da kullanabilirsiniz )
Sosisleri ufak ufak doğrayarak hafif yağda biraz kavurun. Kırmızı biber ve turşuyu da ince ince dilimleyerek sosislerle karıştırın.
Soğuyan kreplerinizi şekil 2 deki gibi tepsiye yayın. Her yerine yoğurtlu harçtan fırça yardımıyla sürün. Sosisli karışımı da eşit şekilde üzerine yayın.(şekil 3)
Şekil 4 teki gibi rulo yapın ve yoğurtlu harç ile üzerini kaplayın.
Buzdolabında beklettikten sonra dilerseniz dereotu ve maydanozla süsleyerek dilimleyip servis yapabilirsiniz. AFİYET OLSUN :)

12 yorum:

kirazzade dedi ki...

Fotolar gerçekten çok açıklayıcı olmuş Ümmüşüm. Biz de kardeşimle "Sündüs teyze böreği" derdik krepe :) İlk kez Sündüz Teyzede yediğimiz için :)

ümmühan dedi ki...

teşekkür ederim canm, doktora gittiğin gün kendini bu salatayla ödüllendir :D benden sana tavsiye
Demek herkesin bu kreple ilgili bi anısı var, ama sizinki de güzelmiş, Sünüz teyzenin ellerine sağlık :D

sade dedi ki...

Ben yedim bundan eline sağlık görüntüsüde, tadıda bir harika.

Özlem dedi ki...

Çok leziz bir tarif olmuş ellerine sağlık

sarmaşık dedi ki...

çok değişik bir salataymış bu, krebe de bayılırım düşündüm de şimdi bu haliyle gerçekten çok güzel olur. misafire sunmak için de şık bir ikramlık olur, bunu not alayım ben :)
elinize sağlık bir de çok güzel açıklamışsınız..

ümmühan dedi ki...

afiyet olsun, güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Esra dedi ki...

Nefis gözüküyor,açıklayarak analtımınız çok iyi olmuş,ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Ümmühan...
Ilginc bir salata, daha önce hic görmedim.

Sevgiler...

rumma dedi ki...

Canım Sümeyye benden önce sormuş bu soruyu..:)

harika bir lezzetle karşımızdasın ellerine sağlık, sevgiler

ümmühan dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar, ben de ilk defa yaptım bu salatayı,beğendiğinize çok sevindim :)

KANKİ dedi ki...

Salatanın tadına bakıp bayılanlardan biri de benim:) ama acelem olduğu için sadece 1 dilim yiyebildim :((( Tarifinden faydalanıp ben de yaparım inş. Teşekkürler...

rumma dedi ki...

Canım hayırlı cumalar, sevgiler