12 Ocak 2010 Salı

MEYVELİ YOĞURT


Blog sahibi bir anne olarak bizim ufaklığa hazırladığım yemekler için de bir köşe hazırlamasam olmaz diye düşündüm. Hem belki bugun bebeğime ne pişirsem diye düşünen anneler de vardır, onlara da bi faydam olur. Meyveli yoğurt nasıl yapılır? Efendim adından da anlaşılacağı üzere zor bir şey değil, meyveli yoğurt işte :)  Amaa bunun da püf noktaları varmış. Yoğurdun taze olması gerekiyor  bebeğinizin midesinin ekşimemesi için. Ben 1-2 küçük kavanozda Selim için ayrıca mayalıyorum yoğurdu, taze taze açıp kullanıyorum.
Elinizi yakmayacak kadar ılık sütü küçük kavanozlara boşaltın , içine çay kaşığının ucuyla yoğurt karıştırıp kavanozun kapağını kapatarak mayalanmaya bırakın. Küçük kapta mayalamak baştan zor olabiliyor, ekşi olabilir ama ikinci seferde eliniz alışacaktır. Bebeğiniz ek gıdalara başladığında kalsiyum ihtiyacını  karşılaması için anne sütünün yanında yoğurt ve peynir  gibi gıdaların da verilmesi gerekiyormuş. Bu nedenle ben de ikindide ara öğün olarak meyveli yoğurdu tercih ediyorum.

MALZEMELER
3 dilim muz
2 dilim elma
4 çorba kş. yoğurt

YAPILIŞI
Elmayı cam rendeyle rendeleyin. Muzu da rendeleyebilirsiniz ama ben çatalla eziyorum. Üzerine de yoğurdu ilave edip karıştırın.
Farklı meyvelerle de yoğurdu tatlandırabilirsiniz. UFAKLIĞA AFİYET OLSUN :)

2 yorum:

rumma dedi ki...

Ben de katılsammı diyorum yarışmaya ama pek şanslı değilimdir böyle konularda..:(

Size başarılar diliyorum...:)

sevgiler

ümmühan dedi ki...

teşekkür ederm rumma
bence hiç düşünme katıl sen de yarışmaya, kazanmak önemli değil bir anı olmuş olur senin için...