7 Ekim 2008 Salı

SÜMEYYE'NİN UN KURABİYESİ













Hani durup dururken burnunuza misss gibi un kurabiyesi kokusu gelir ya, ımmm! İşte öyle bir günde Sümeyye'den aldım bu tarifi. O da portakal ağacından almış, çok beğenmiş. Sağolsun canım arkadaşım resmini de çekmiş göndermiş kurabiyelerin. Ama bi de kurabiyeler bizde resim çekilmişti kıyamadım o resmi de koydum:) İşte size her türlü şekle sokabileceğiniz, lezzetli un kurabiyesi tarifiii...
MALZEMELER
  • 1 paket margarin, oda sıcaklığında
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 3 kaşık pudra şekeri
  • 4 kaşık buğday nişastası
  • Alabildiği kadar un (4,5 - 5 bardak)
  • 1 çay bardağı pudra şekeri (Üzeri için)
  • 1 paket vanilya

YAPILIŞI:
Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun. Daha sonra hamurdan uygun büyüklükte parçalar koparıp rulo şekline getirin ve bıçakla verev şeklinde kesin. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında beyaz kalacak şekilde pişirin. Fırından çıkınca pudra şekerine bulayın. (Benim pudra şekerim yoktu, normal şekeri robattan geçirerek incelttim, öyle kullandım.) AFİYET OLSUN:)

8 yorum:

Adsız dedi ki...

ayyyyy kurabiyeleriiimm:)) gerçekten de ikram ettiğim herkes çok beğendi bunu. ben de hayatımda ilk kez bu kadar güzel bir kurabiye yaptım.mutlaka denenmesini tavsiye ediyorum:)

Adsız dedi ki...

uzun zamandır kurabıye yememiştim.tarif kolay ve malzemelere de rahat ulaşabilirim.geriye sadece bilgisayarın başından kalkıp mutfağa gitmek kalıyo.hafif yağmur çiseliyorken,çayımıda demliyip kurabiye eşliğinde güzel bir pencere sefası yapayım.teşekkürler sümeyye

Adsız dedi ki...

BANA DEĞİL,BU TARİFİ BURDA YAYINLAYIP DA SİZLERE ULAŞMASINI SAĞLAYAN ÜMMÜHAN ARKADAŞIMA TEŞEKKÜR ETMEK LAZIM:)

Adsız dedi ki...

ooooo aşkımın kurabiyeleriii bunlar, Sümeyye'min eline sağlık walla süper olmuştu bunlar, hemencik bitiriverdik, çok çok tavsiye ederim bizzat denedim :o)

BUSRA dedi ki...

benım arkadasımın burnuna otelerden berıdır cok kokar bu un kurabıyesı zaten..blogun hayırlı olsun canım tarıflerın harıka..encokta su bızım evlenıpte ev hanımı olmus sumeyye hanımın:) tarıfı ...gorunusu super gozukuyo denıcem hemen!! cok canım cekti::):)zulalımde cok sever zaten..

ümmühan dedi ki...

evet büşracım, kurabiyeler ve salatalar benim her zaman favorimdir zaten, hepinize teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

Sultan Sofrasının Sultanı Seni Tebrik Ediyorum.Harika Bİr Blog Hazırlamışsın.Yeni Tarifler Bekliyorum...

ümmühan dedi ki...

güzel yorumlarınız için teşekkür ederim , beni şımartıyorsunuz:) sizlerin de yüreğine sağlık...