10 Kasım 2009 Salı

ELMA SUYU



Annemler geçen haftalarda Menemşe Yaylası'na çıkmışlar. Oradan topladıkları elmalardan bana da verdiler sağolsunlar. İşte elma suyu maceramız böyle başladı. :)
Önceki akşam tv de seyrettiğim gezi programında köylü teyzelerin pekmez kaynattıklarını izleyince onlardan etkilenmiş olmalıyım ki ben de elmalarımı pekmez yaparsam güzel ve lezzetli bir iş çıkarmış olurum diye düşündüm. Böylece pekmez yapma girişimim sonucu ortaya çıkan elma suyu gerçekten güzel oldu :)
Evet, anlaşıldığı üzere pekmez yapmayı beceremedim. Elmaların telef olmasına da gönlüm razı gelmedi, ben de şeker ve biraz daha su ekleyerek elma suyu yapayım bari dedim. Güzel de oldu hani.
Elma suyunu da tuttum, bundan sonra sıkça yaparım ama aklım pekmezde de kalmadı değil. Meğer teyzelerin pekmez yaparken içine koydukları özel toprak yerine ben evde karbonat koyarak pekmezimin kıvamını ayarlayabilirmişim bunu da böylece öğrenmiş oldum. En kısa zamanda pekmez tarifimi de yayınlayacağım inşallah...

MALZEMELER
2 kg elma
1 su bardağına yakın şeker
Su

YAPILIŞI
Elmaların çekirdeklerini ayıklayıp yıkayın. (Sonradan posasını süzeceğimiz için kabuklarnı soymanıza gerek yok.1-2 tane elma çekirdeği ilave edebilirsiniz böylece elma suyunuzun rengi hafif koyulaşır.) Elmaları tencereye alın ve üzerini 3-4 parmak geçecek kadar su ilave edip kaynatın. Kaynayan tencereye şekeri ilave edin. (Şeker miktarını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.) 2 dakika daha kaynattıktan sonra ateşten alın. Biraz soğuyunca süzgeçte posasını süzdürün ve kavanozlara boşaltıp buzdolabında soğutun. AFİYET OLSUN :)

2 yorum:

Sümeyye dedi ki...

Ümmüşüm,katı meyve sıkacağı alırsan daha kolay elma suyu elde edersin:) hehe. şaka bir yana,uğraşların için tebrik ediyor,yaptıklarından bana da yollamanı rica ediyorum:)

ümmühan dedi ki...

sümeyyecim böyle uğraşınca daha tatlı oluyor, eskiden katı meyve sıkacağı mı varmış? :)
meyve sıkacağı değil de senin tavsiyelerin üzerine en kısa zamanda ekmek yapma makinası almayı düşünüyorum bu konuda yardımını alıcam ,güzel yorumların için teşekkür ederim