7 Ağustos 2010 Cumartesi

MENEKŞE YAYLASI

Her güzel şey gibi çabucak geçen iki haftalık senelik iznimi güzelce değerlendirdim. "İki hafta yetti mi ?" derseniz;  hiç sormayın, yetmedi, zamanım olsaydı daha gidilecek yerler mutlaka bulurdum :)

Menekşe, halk diliyle Menemşe:) Yaylası, insanın ruhunu dilendirebileceği küçük bir karadeniz yaylasını andırıyor. Bahar ayında yaylada açan menekşelerden ismini almış. Kocaeli- Başiskele-Bahçecik Soğuksu yolundan, Servetiye Karşı Köyü üzerinden tabelaları takip ederek ya da Kocaeli-Başiskele-Yuvacık Baraj yolundan ulaşım mevcut. Yol arabayla yaklaşık 1,5 saat sürüyor. Başiskele merkeze 25-30 km kadar.
Büyük dedelerden kalma Menekşe Yaylasında kaldığımız ev

Evin bahçesine oturup, bacaklarımı uzatıp bu manzarayı akşama kadar seyredebilirim.

Yaylaya sabah 8 aile çıktık. Önce karnımızı bir güzel doyurduk. Mönüde kızartma, menemen ve muhtelif kahvaltılıklar vardı. Bakıldığında çok özel bir mönü değil belki ama erkeklerin elinden ve mutfaktaki ocakta odun ateşinde de pişince pek bi lezzetli oluyor :) Ellerinize sağlık diyeyim onlar kendilerini biliyorlar :)

Karnımızı doyurup çayımızı yudumladıktan sonra "BAKACAKLAR" dediğimiz yere doğru yola çıktık. Yarım saatlik bir yürüyüşten sonra tepenin başında balkon misali bir yer. Karşınızda ise Yuvacık Barajı, İzmit Körfezi ve göz alabildiğine yeşil.

Hava sıcak olduğundan çok net bir görüntü yakalayamadım. Daha profesyonel bir makina almam şart :)
Bakacaklar dönüşü yerini eniştem ve teyzemin keşfettiği geniiiiş bir alandan bir güzel hamduspara (böğürtlen) yedik.
Hatıra fotoğrafları çekildik. Ben kendimce çiçek, böcek fotoğrafları çektim :)

Yürüyüş sonrası bir fasıl daha sofra kuruldu. Sonrasında ise yaklaşık 15 kişiyle sülalece yakan top oynadık. Ertesi günlerde vücudumdaki hamlık ağrılarını ise ne siz sorun ne ben söyleyeyim :)

Geceye herkes kalmadı, evlerine dönenler oldu. Gece ay ışığı ve ayaklarımızın dibine kadar sokulan sis muhteşem. Sırtımıza giydik montlarımızı, yaktık ateşimizi.

Çekirdek çıtlattık ateşin başında.

Yaylada elektrik yok. Fenerlerle eski zamanlardaki gibi bir yaşam. Evde çook önceleri yaşanan farklı yaşamları düşündürüyor insana. Bilemiyorum belki de bu evin büyüsü burada gizli...
Evde elektrik yok ama rahatımız için herşey düşünülmüş :)

Ertesi sabah kahvaltıda komşudan alınan tereyağı, mısır unu, ve ekşimekle yapılan mısır unlu muhlama ve minci  kavurması, ımm ! Tadı hala damağımda, Yengeciğimin ellerine sağlık

İkinci gün de tavla, okey, ye, iç derken geçiverdi. Herkes için çok keyifli iki gün oldu. Ertesi gün babam, ben ve eniştem işe gideceğimizden akşama doğru topladık bohçalarımızı evlerimize döndük :( Bir gece değil en az iki geceliğine gitmeli seneye. İnşallah...

Selim de pek keyifli baksanıza

Teyze oğluyla teyze kızının hamak keyfi, oohh :)

Menekşe kamp, trekking ve safari turları da mevcut. İlgilenenlere yardımcı olmak adına bir iki siteyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Mutlu kalın :)

24-25 Temmuz 2010

Defne Kızın Anası dedi ki...

o mis gibi havayı soludum sanki resimlerde. bayıldım hepsine. ne güzel bir tatil olmuş

fuat gencal dedi ki...

Resimler,yemekler tek kelime ile MUHTEŞEM... Paylaşım için teşekkürler.

Saygılarımla.

SERRA dedi ki...

ne güzel görüntüler
içim açıldı, tatil güzel de alışınca zor oluyo dimi:((

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

hayatimda hic yaylaya gitmedim
en cok gidip gormek itedigim yer yayladir heralde

resimlerin hepsi birbirinden guzel
hele o ateste pisen menemen mis gibi kokuyodur

muhlamaya bende bayilirim genelde her pazar kahvaltimizda mutla olur

canim ben minci kavurması ne oldugunu almadim o nasil oluyor peki

emegine gonlune saglik hepsi birbirinden guzel

ümmühan dedi ki...

Yorumlarınız ve ziyaretiniz için teşekkür ederim hoşgeldiniz sefalar getirdiniz :)

Evet Serra tatile alışınca işbaşı yapmak zor,hele işe başladıktan sonraki ilk üç gün çok zordu

Öznur, minci kavurması diye ekşimek kavurmasına diyorum ben, bu bağlantıdan bir bak istersen;

sütle yapmak şart değil, bol tereyağını eritip üzerine ekşimek dökerek biraz kavurarak da yapabilirsin, selamlar

Sevtap dedi ki...

Resimlerin hepsi birbirinden güzel.Yemekler iştahımı açtı.Ufaklıklarında keyfine diyecek yok :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

resimlere bayıldım ne kadar lşanslısınız gerçekten

Sabahattin Gencal dedi ki...

“Bloglardan Seçmeler” sitesinin daha etkili ve yararlı olabilmesi için görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
İyi günler dileğiyle.
Sabahattin Gencal

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika fotograflar! Gercekten cok hos, ben cok severim boyle yerleri.

Melek dedi ki...

Ümmühan tatilinde güzel mekanlar ve lezzetler nasip olmuş sana. Ne güzel. Yaylaya çıkmayalı uzun zaman oldu. Karadeniz yaylaları bilirsin harikadır. Tatilde yüklediğin olumlu enerjin işine ve bize ulaşacak muhakkak :) Sevgiler

Hale dedi ki...

insaALLAH bizede nasip olur, harika yerler harika resimler..Hele ates uzerinde yapilan yemekler kadar lezzetli yemek yoktur gorusumce.. sevgile canim..

rumma dedi ki...

Canım ne güzel yerler gezmişsin bayıldım..

Havlu rulo askısına epey bir güldüm dahiyane...